صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
چهارشنبه ٠٤ بهمن ١٣٩٦
سایت رهبری
سایت ریاست جمهوری
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
وب دا
ایران مردم
دولت
وزارت بهداشت
 بازدید این صفحه : 367690
 بازدید امروز : 198
 کل بازدید : 5988149
 بازدیدکنندگان آنلاين : 11
 زمان بازدید : 0.1790
 
  • پيام دكتر علي اسماعيلي نديمي رئيس دانشگاه علوم پزشكي بمناسبت روز پرستار
    ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

  • جلسه طرح تحول و نوآوری آموزش
    افتتاح دبیرخانه و گزارش عملکرد طرح تحول و نوآوری آموزش

  • دکتر صدر السادات معاون توسعه وزارت بهداشت به رفسنجان آمد
    افتتاح پروژه همراه سرا و بازدید از پروژه های در حال ساخت

  • بیماری های خاص از زبان دکتر میرزابیگی معاون درمان
    دکتر میرزابیگی وضعیت بیماری های خاص را تشریح کرد

  • حماسه 9 دی
    سالروز حماسه 9 دیماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، گرامی باد.

  • برگزاری یازدهمین جلسه هم اندیشی موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد رفسنجان
    در این جلسه ابتدا دکتر نجم الدیني معاون اجتماعی ضمن خیر مقدم، با ارايه مستندات اثرات مثبت همكاري اين موسسات در كاهش اسيب هاي اجتماعي را ارائه نمودند

  • بازدید از پروژه های درمانی در حال ساخت شهرستان انار توسط وزیر بهداشت
    وزیر بهداشت در روز پایانی سفر خود به استان کرمان سه شنبه شب جهت بازدید از پروژه های درمانی در حال ساخت شهرستان انار وارد این شهر شد

  • 5 دی ماه روز ملی ایمنی دربرابر زلزله
    روز 5 دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده‌است.

  • جلسه كميسيون ماده ١١ تعزيرات حكومتي
    در این جلسه که با حضور دكتر اسماعيلي نديمي رئيس دانشگاه برگزار شد به بررسي تخلفات موسسات پزشكي پرداخته شد.

  • بازديد دكتر مظفري معاون توسعه مديريت و منابع از آزمون استخدامي وزارت بهداشت در رفسنجان
    در روز جمعه مورخ 1 دیماه انجام گرفت



  چاپ        ارسال به دوست

اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب

به طور حتم شما نمی توانید آثار مضر ناشی از غذاهای پرچرب یا به اصلاح جانک فودها و همچنین نوشیدنیهای حاوی قند فراوان را به طور کامل از بین ببرید.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مصرف برخی مواد غذایی درست بعد از این وعده های غذایی خطرناک، از میزان آثار مضر آنها تا حدی زیادی خواهد کاست.
دکتر نادعلی مهدی پور افزود: در اینجا بهترین گزینه های غذایی برای خنثی کردن یا به حداقل رساندن اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب معرفی شده است:
ماست یونانی و توت ها: حتی اگر تمایل چندانی برای مصرف ماست به همراه میوه های خانواده توت نداشته باشید، این را باید بدانید که خوردن آنها بخصوص در اوایل صبح کلیدی برای افزایش متابولیسم است. ماست یونانی حاوی باکتری های مفید به نام لاکتوباسیلوس است که می تواند التهاب روده ای ناشی از نوشیدنی های شیرین و غذاهای آماده را کاهش دهد.
چای سبز: این نوشیدنی پرطرفدار، علاوه بر این که انرژی شما را در اوایل صبح افزایش می دهد، غنی از آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز قند خون را نیز تنظیم می کند و اثرات مضر ناشی از نوشیدنی های شیرین را به حداقل می رساند.
آب: علاوه بر این که کلید هیدراسیون در طول روز است، سموم بدن ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می برد و به هضم موثر این مواد غذایی و پیشگیری از نفخ شدید جلوگیری می کند.
تخم مرغ: اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ منجر به دفع سموم از طریق ادرار می شود. مصرف تخم مرغ همراه با سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج و گوجه فرنگی منجر به بهبود فرایند تنفس و هضم بهتر مواد غذایی می شود ضمن این که از نفخ و گاز ناشی از مصرف غذاهای پرچرب نیز جلوگیری می کند.
چای زنجبیل: اگر بعد از مصرف غذاهای پرچرب و آماده، احساس سوزش در ناحیه معده و ریفلاکس می کنید، چای زنجبیل می تواند بهترین گزینه برای رفع این علائم باشد. این دم نوش آرامبخش، ضد اسپاسم است و منجر به شل شدن ماهیچه های دستگاه گوارش می شود.
موز: مصرف نوشیدنی های الکلی منجر به کاهش سطوح پتاسیم در بدن می شود. در این هنگام بهترین گزینه های غذایی، موز، آب نارگیل و سیب زمینی شیرین هستند که علاوه بر جبران پتاسیم از دست رفته، منجر به کاهش نفخ و کاهش سدیم در بدن می شوند.
جوی دو سر: غلات کامل از قبیل جوی دو سر سرشار از فیبر سالم برای جلوگیری از التهاب معده هستند.
میوه های آب دار: میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، هلو و تمشک علاوه بر این که به هیدراته ماندن در طول روز کمک می کنند، دارای ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر برای کمک به هضم موثر غذا و افزایش انرژی روزانه هستند.


١١:٣٧ - شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٦٣٤٥    /    تعداد نمایش : ١٥٦٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: