صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦
سایت رهبری
سایت ریاست جمهوری
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
وب دا
ایران مردم
دولت
وزارت بهداشت
 بازدید این صفحه : 340928
 بازدید امروز : 7443
 کل بازدید : 5387041
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
 زمان بازدید : 0.2890
 
  • هزینه 24.5 میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان رفسنجان در طرح تحول سلامت
    فرماندار رفسنجان گفت: 24.5 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان رفسنجان در طرح تحول سلامت هزینه شده است.

  • برگزاری جلسه هماهنگی هفته ملی بدون دخانیات
    جلسه هماهنگی هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد.

  • فارغ التحصیلی 10 نفر فراگیران بهورزی مرکز آموزش بهورزی
    10 نفر فراگیران بهورزی مرکز آموزش بهورزی فارغ التحصیل شدند.

  • آغاز فاز دوم خدمات نوین سلامت
    فاز دوم خدمات نوین سلامت آغاز شد.

  • فعالیت پایگاه خطر سنجی رایگان سکته های قلبی ومغزی
    پایگاه خطر سنجی سکته های قلبی ومغزی به صورت رایگان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به مردم خدمت رسانی نمود.

  • ارتقاء رتبه علمی مجله سلامت جامعه دانشگاه
    سردبیر مجله سلامت جامعه دانشگاه گفت: این مجله در جلسه یکصدو هفدهمین کمیسیون نشریات علوم پزشکی به رتبه علمی پژوهشی ارتقاء یافت.

  • فعالیت باندی متکدیان پاکستانی در رفسنجان
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: برخی متکدیان به ویژه زنان پاکستانی به‌صورت باندی فعالیت کرده و به صورت گروهی وارد شهر می‌شوند و در مناطق مختلف پراکنده شده و اقدام به گدایی می‌کنند

  • انجام 17 مورد پیوند اعضاء در رفسنجان در 10سال گذشته
    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از سال 86 که دفتر پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأسیس شده است، تاکنون 17 مورد پیوند موفق اعضاء در رفسنجان صورت گرفته است.

  • موردی از تب کریمه کنگو در رفسنجان مشاهده نشده است
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در رفسنجان مشاهده نشده و کسی در این رابطه و با علائم این بیماری در رفسنجان بستری نشده است.

  • اصول و شیوه صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان
    از دیدگاه تغذیه ای، هدف از روزه داری در ماه رمضان، تغییر عادات غلط غذایی از جمله پرخوری و بدخوری است.



  چاپ        ارسال به دوست

اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب

به طور حتم شما نمی توانید آثار مضر ناشی از غذاهای پرچرب یا به اصلاح جانک فودها و همچنین نوشیدنیهای حاوی قند فراوان را به طور کامل از بین ببرید.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مصرف برخی مواد غذایی درست بعد از این وعده های غذایی خطرناک، از میزان آثار مضر آنها تا حدی زیادی خواهد کاست.
دکتر نادعلی مهدی پور افزود: در اینجا بهترین گزینه های غذایی برای خنثی کردن یا به حداقل رساندن اثرات مضر غذاهای آماده یا پرچرب معرفی شده است:
ماست یونانی و توت ها: حتی اگر تمایل چندانی برای مصرف ماست به همراه میوه های خانواده توت نداشته باشید، این را باید بدانید که خوردن آنها بخصوص در اوایل صبح کلیدی برای افزایش متابولیسم است. ماست یونانی حاوی باکتری های مفید به نام لاکتوباسیلوس است که می تواند التهاب روده ای ناشی از نوشیدنی های شیرین و غذاهای آماده را کاهش دهد.
چای سبز: این نوشیدنی پرطرفدار، علاوه بر این که انرژی شما را در اوایل صبح افزایش می دهد، غنی از آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز قند خون را نیز تنظیم می کند و اثرات مضر ناشی از نوشیدنی های شیرین را به حداقل می رساند.
آب: علاوه بر این که کلید هیدراسیون در طول روز است، سموم بدن ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را از بین می برد و به هضم موثر این مواد غذایی و پیشگیری از نفخ شدید جلوگیری می کند.
تخم مرغ: اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ منجر به دفع سموم از طریق ادرار می شود. مصرف تخم مرغ همراه با سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج و گوجه فرنگی منجر به بهبود فرایند تنفس و هضم بهتر مواد غذایی می شود ضمن این که از نفخ و گاز ناشی از مصرف غذاهای پرچرب نیز جلوگیری می کند.
چای زنجبیل: اگر بعد از مصرف غذاهای پرچرب و آماده، احساس سوزش در ناحیه معده و ریفلاکس می کنید، چای زنجبیل می تواند بهترین گزینه برای رفع این علائم باشد. این دم نوش آرامبخش، ضد اسپاسم است و منجر به شل شدن ماهیچه های دستگاه گوارش می شود.
موز: مصرف نوشیدنی های الکلی منجر به کاهش سطوح پتاسیم در بدن می شود. در این هنگام بهترین گزینه های غذایی، موز، آب نارگیل و سیب زمینی شیرین هستند که علاوه بر جبران پتاسیم از دست رفته، منجر به کاهش نفخ و کاهش سدیم در بدن می شوند.
جوی دو سر: غلات کامل از قبیل جوی دو سر سرشار از فیبر سالم برای جلوگیری از التهاب معده هستند.
میوه های آب دار: میوه هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، هلو و تمشک علاوه بر این که به هیدراته ماندن در طول روز کمک می کنند، دارای ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین فیبر برای کمک به هضم موثر غذا و افزایش انرژی روزانه هستند.


١١:٣٧ - شنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٦٣٤٥    /    تعداد نمایش : ١٠٨٦


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: